Herbert & Unni Räita

Tillfälliga infon om mina små sötnosar <3


Unni Räita är ett Svenskt halvblod, hon är 16 år och tränas i dressyr främst. Tränar just nu med henne för att senare börja tävla med henne. Unni har aldrig blivit tävlad så vi har mycket att träna för. Unni kom till mig för ungefär 2 år sedan. Vi kom inte alls bra överens till en början då jag fick hem henne på prov, men sista månaden föll jag för henne och hon fick stanna kvar hos mig!
Unni är en väldigt speciell häst, otroligt smart och har väldigt mycket kapacitet för allt jag tar oss för. Hon slutar aldrig förvåna mig!
I stammen har hon väldigt mycket fina hästar med sig, t.ex. Bellini, Utrillo, Ganesco, Unesco m.m. Som ni hör har hon en hel del fina hästar bak i stammen. 

Följ gjärna mig och Unni på våran resa från träning till tävlingsbanorna.






Herbert är en 3 årig valack. Jag har ingen aning om vilken stam det är på honom men tror att det är halvblod i honom som är som en grund om man säger så.
Hebbe är min systers foderhäst som jag dock hjälper till med ganska mycket. Trots att han bara är tre år är han väldigt lugn och jätte rolig att rida. 
Hoppas på att det blir en dressyrhäst av honom då jag är bombsäker att han skulle bli hur fin som helst med träning, och självklart med fler år på nacken!
Dock så får jag väl se hur det blir med det då min syster är hopp intresserad. Men som sagt, hoppas på att han ska bli mer utbildad i dressyren och bli tävlad där. 
Men man får se med tiden vad som händer med denna super snälla och charmiga hästen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback