Att få drömma sig bort ett slag....

Att få drömma sig bort och dagdrömma lite är något som jag tycker att alla ska få göra! och antar att de flesta gör också! Alla har väl drömmar? Och alla dagdrömmer väl? Jag kan säga att jag är expert på att dagdrömma! Varje morgon på bussen och på väg hem på bussen dagdrömmer jag som få, när jag är ute och rider och lunkar i skogen ibland, jag vet inte varför egentligen! Men det bara blir så! Jag tycker om att drömma mig bort lite.

Men idag! så har jag dagdrömt lite på ett lite konstigt sätt, eller ni kanske inte tycker det? men jag brukar dagdrömma om annat kan jag ju säga! Men idag kom det, tänk att bara få rida iväg en natt, följa med Unni dit hon tar mig och sen bara vara borta tills nästa natt. Tänk er det? Att bara få följa med sin häst och bara ta oss dit vi hamnar. Och jag kan inte låta bli att tänka mig bort långt, som tillexempel att komma iväg till ett stort landskap med berg och annat, som i filmer. Oftast western filmer. Tänk er? Att det är varmt ute och att man bara njuter. Jag kan inte låta bli iallafall! Att bara vara ute och rida i bergen, galoppera på öppna landskap, kanske se en massa vilja djur som man kan få syn på, och bara helt enkelt känna sig fri!

Att känna sig fri är något av det jag söker mest av allt! Kanske är det också därför som jag älskar att rida själv. Bara Unni och jag. Det är ju trots allt då som jag känner mig som mest fri. Jag kan inte sluta att älska att rida runt i skogar, hoppa över stockar som ramlat, galoppera på de stora ängarna och trava på de bredare stigarna och lunka runt och se platser som man aldrig någonsin sett innan.

Nu har jag väl flummat lite känner jag, lagt ut lite av mina tankar kring något av mina dagdröms 'projekt' från idag! Haha! Men visst låter det väl lite underbart? :)


Bjuder på en gammal bild från cirka ett och ett halvt år tillbaka! Haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback