Eventuellt hittat stallplats!:D

Nu kan jag tala om för er mina vänner!!! Att jag kanske har hittat stallplats!:D
Och det underbara är att det här stallet ligger ungefär där jag bor nu hos mamma! Ännu bättre ju!
Stallet är för fem hästar, och box platsen är ledig från den första februari. Och det var väldigt mycket saker som ingick i priset, där bland annat strö, betfor, grov foder, miniraler, havre (Unni ska INTE få havre! Vill inte ens veta hur pigg hon kommer bli då!), in och ut-släpp på vardagar, fodring av grovfoder tre gånger om dagen.
Och det var även skritt avstånd till ridhus, och en paddock en bit ifrån där det var gummiflis som underlg så det går även att rida där då det är minusgrader! Kan det bli bättre?!
Och JA! Det kan det konstigt nog?!
Man får även tillgång till en transport, spolspilta, stall med högt i tak som är luftigt ( Bra för min allergi!), bra ridvägar och även sommarbete! Dock tror jag att jag kommer ta hem Unni till mamma över sommaren, och då kanske jag kan ha dom där en begränsad tid just för att jag inte vet hur länge betet räcker hos mamma om jag vill ha sommarhäst ;)



Här är bilden som var med i annonsen. Kanske inte det finaste? Men jag tycker att det ser riktigt mysigt ut faktist! Och hoppas även verkligen att jag kommer kunna ställa Unni där!
Dock kan jag ju skvallra om att månads kostnaden var ganska så 'saftig'. Men med tanke på allt som ingår så är det ju inte så mycket, slipper t.ex köpa både spån, hö och foder själv.
Så det kan nog inte bli bättre. Jag ska prata med mamma direkt då hon kommer hem från jobbet imorgon. Eller så ringer jag henne imorgon, antagligen kommer jag göra det tack vare att jag inte kommer kunna låta bli! Haha, men vill verkligen flytta Unni! Jag längtar efter den där känslan att verkligen få komma till en plats där jag trivs. och där jag har Unni nu kan jag erkänna rakt ut att jag inte trivs. Skulle någon fråga mig i stallet skulle jag även kunna säga att jag inte trivs faktist. Ingenting jag tänkte gå och dölja längre. Det har jag gjort alldeles för länge nu ändå! Jag har helt enkelt dolt allting bakom ett glatt leénde. Den ända som har sett igenom det är min bästa vän i stallet. Tacka Gud för att hon finns för mig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback