Obehagligt!

Jag var precis ute och lunchade hästarna. Och varje gång jag fodrar så har jag lite som en tvångstanke att jag måste kolla om det behövs flugmedel och att jag måste kratsa deras hovar!
Började med Hebbe och allt var som vanligt i sin ordning, sedan gick jag till Unni och bad henne att lyfta vänster fram, men hon lyfte höger fram hela tiden istället och satte inte ens ner den, stod då på vänstra sidan och kratsade höger fram när hon ändå hade den uppe, det såg bra ut, vidare till vänsterhoven så lyfte hon upp den och jag tappade hakan! Hon hade en jätte stor pinne, typ som en stubbe under den hoven, den satt mega fast mellan sidorna på skon och var hur stor som helst! 
Nästa problem var att jag inte fick bort den, kännde bara för att bryta ihop och ringa veterinär eller hovslagare akut! Men så mycket hann jag inte överreagera som tur var! Haha!
Fortsatte några minuter och kämpade som en tok, och efter ett tag släppte den och jag kunde slappna av, men den satt verkligen läskigt hårt och det var till och med märke över strålen där den hade legat och tryckt. 

Hennes bakhovar som nu är barfota är helt okej, trots att jag tycker att dom ser förj*vliga ut rent ut sagt. Dom är ju lite långa och nu lite ojämna. Men absolut ingenfara! Hovslagaren kommer på måndag morgon och Unni har boots bak nu så jag ska kunna sova om nätterna! Haha!


Kommentarer
Postat av: Melina

Vilken fin bild på Unni! :D

2012-07-06 @ 15:15:33
URL: http://meliiiinas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback