Unni 14/07-12

Idag red jag och Unni ett pass i paddocken. Utan så höga krav, samma krav fast mildare helt enkelt. Unni tog mig med storm och gjorde allting dubbelt så bra som jag hade ens funderat på! Bästa passet sedan igångsättningen efter hovslagaren helt klart!

 
Fokuserat på:

  • Min sits!
  • Galopp ombyten
  • Öka/minska volt genom skänkelvikningar!



Som ni ser på min lilla fokus lista så har jag inte lagt ner någon större energi för värsta dressyrpasset utan mest små övningar. Och under kategorin min sits så var det inte bara att sitta bra i sadeln och ha bra hållning, utan även händerna, att försöka vara ännu mjukare än vad jag redan är. Vilket Unni gav possetiv respons på och började frusta runt lite extra nöjt. Super roligt! 

Hon var super fin i galoppen! Vi gjorde byten över en bom och eftersom hon har lite jobbigt i ena galoppen så blir hon rusig direkt de sista metrarna innan bommen och slänger sig nästan över. Dock gör jag bara mitt bästa för att hjälpa henne att orka bära upp sig själv. Efter bommen så var hon super fin i båda varven! Bärde upp sig super!

Sedan gick vi även in på en utav volterna i trav och började att göra skänkelvikningar för att öka och minska volten väldigt rejält. Så då vi minskade fick hon verkligen gå något varv på en väldigt liten volt och sedan var det ut på stora som gällde igen. Hon var super duktig! Målet var att kunna göra det snabbt och smidigt, vilket gick relativt bra tillslut!

Drog ut lite utav övningarna som jag är väldigt nöjd med, vi gjorde även lite öppnor och slutor, dock var dom inte så bra och eftersom jag inte hade pekpinne att hjälpa henne flytta bakdel m.m. så ville jag inte fortsätta med det. Så finns inget mer att säga om dom.


Super duktig häst idag! Både jag och Unni var nöjda! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback