Sommarjobb = Mindre hästar

 
I år har jag fått två sommarjobb, det ena är på ett café här i Enköping, kommer servera osv. Där kommer jag antagligen jobba några dagar i veckan tills vecka 31-32. Då tar nämligen nästa jobb fart i Uppsala. Då jobbar jag schema måndag till fredag. 
 
Under denna tiden är jag rädd att Unni kommer behöva vila lite extra, för jag har mycket annat som också finns omkring, tillexempel min pojkvän som jag verkligen vill spendera så mycket tid som möjligt med, och även mina vänner och familj. 

Jag har därför bestämt att Unnis sommarvila inte ska bli veckor i sträck, utan istället några dagar i veckan, och sedan ska jag rida så mycket som möjligt för att hålla igång henne så mycket jag kan, och sedan så har jag ju min bästa vän Ewe http://ejjacobsson.bloggplatsen.se/ som rider Unni när hon kan. Och om vi åtminstone kan få ihop 4 dagar i veckan hon blir riden så blir det bra ändå. Dock kommer passen inte bli lika intensiva, allt ska bara handla om att försöka hålla henne i kondition och hålla henne mjuk och lösgjord.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag förstår att det blir väldigt lite tid för dig när du har så mycket att göra! Men jag gillar ditt tänkande att du prioriterar alla och ger alla den tid dom behöver och som du vill ge dom! :)
Fin blogg!
Mvh Linda

2013-06-19 @ 14:19:32
Postat av: Erika Pettersson

Känner igen de där.
Just nu tar mitt sommar jobb mycket tid vilket gör att jag inte hinner pyssla, mysa lika mycket med min ponny som jag vill.

Men har bra skötare som hjälper till.
Men de är ju inte detsamma.

Fast kan vara skönt för hästarna med lite ledigt oxå. :)

2013-06-19 @ 17:16:42
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Erika Pettersson

SV
Aw tack så mycket. :)
Något sommar tjock då hon vilar nu.

Jo jag vet ju hur det är.
Man vill ha mer tid för dom än de man har. :/
Sorligt, sorligt.
Men förhoppningsvis lider dom inte.

2013-06-19 @ 18:37:16
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

skönt att du lyckats fixa sommarjobb :)

2013-06-19 @ 19:39:51
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback