En rolig mys tur med Unni!

Idag red jag och Unni "galna ko rundan". Det gick jätte bra, vi höll oss i skritt och i kort trav och arbetade hela tiden. Det var alltså inte så ansträngande, dock så blåste det rejält, vilket gjorde att hon kollade ganska så mycket runt sig, hon var inte dum på något sätt men slutade gärna arbeta för att se sig om, vilket var okej imellan åt, annars arbetade jag henne bara mer så hon ska tänka på annat och focusera
lite.
När vi hade en lång sträcka kvar som ligger ganska tätt intill tåget så hittade jag en gräs åker. Och jag kunde ju inte låta bli så vi red över på den och travade runt lite och galopperade. Unni var jätte fin hon gick i en jätte fin form trots att jag inte ens bad henne om det, dock så kännde jag att så fort jag släppte lite på tyglarna ökade hon, det var ju dock inte okej så jag kortade upp henne. Sen galopperade vi till kanten av åkern, hoppade över ett djupt dike och sen travade vi av på den långa raksträckan och sen red vi hem, men dom höll på att lassa hö i stallet så en stor truck stod där inne, så vi fick gå in i paddocken och små jobba lite till. Det blev inte så hårt pass men Unni tryckte det var jobbigt.

Just nu är hon finare än någonsin sen vi köpte henne!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback