Gårdagens ridtur!

Igår hann jag inte blogga så mycket, jag satt och var fast i allt plugg :S
Men jag gör det nu när jag sitter här på morgonen själv i skolan i väntan på att alla ska komma :P

Unni och jag skulle egentligen rida på lektion, men tack vare allt plugg så hann jag helt enkelt inte, så jag red iväg när det var ljust till en gräsäng som jag hittat. Där arbetade vi lite och sen galopperade vi över den hela långa stora gräs ängen till en skog. Hon var sjukt pigg så vi tränade på att sakta av till skritt från galoppen nästan hela tiden, just för att hon skulle bli mer uppmärksam på mig.
När vi kom till skogen gick vi igenom den och kom till en vall som ligger en bit bakom vårat stall, och efter det så började vi skritta hemmåt. Dock var hon fortfarande super pigg.

När vi arbetade lite på ängen höll vi oss i trav för det mesta, hon var jätte fin. Dock så ville hon väl mest bara glömma bakbenen, dock var det något som jag verkligen påminnde henne om. Hon ska trampa under sig vare sig hon vill eller inte, annars så behöver jag ju inte ens försöka arbeta henne, det är bakifrån hela formen kommer ju.

Jag är iallafall relativt nöjd över ridpasset, det var ganska mysigt. Jag kom hem bara tio minuter innan det blev kolsvart ute. Tur som jag hade :P
Vi träffade inte på några älgar eller några andra djur, dock ett stort rådjurs huvud (skellet) som låg mitt på vallen när vi skrittade hem. Snusk! 

På vägen hem hittade vi även en stor djup lång vattenpöl, jag hade inga planer på att gå i den men det hade visst Unni, haha. Hon hade långa tyglar och svängde själv imot den. Hon hade plötsligt huvudet nere i backen och gick med enorma steg i vattnet. Sen stannade hon och plaskade runt med både ben och mule. Jag kunde ju inte låta bli, jag satt bara och skrattade åt henne. Hon är så söt!:)



Glad häst och ryttare igår!:)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback