Pyssel

Idag hade jag tänkt att jag skulle ut till Unni, och ska först rida henne, vet inte riktigt vart dock, men det visar sig. Efter jag har ridit tänkte jag att jag skulle fota henne lite, får jag några bra bilder hamar dom på bloggen såklart, men har inte fotat på flera veckor så hoppas det blir bra!
Men efter det så ska jag flytta allt hö ifrån boxen där Herbert ska stå, ska flytta 'pallarna' som dom står på och ställa dom och höet någon annan stans.
Sen kanske fixa i boxen, ska fråga Christell om hon vill att jag ska göra det idag eller om hon vill göra det någon annan dag. Och sen så måste jag göra det som jag tyckt har varit så jobbigt ett tag, att putsa all utrustning. Haha. Jag brukar egentligen dela upp allt, så att en dag i veckan putsar jag sadlar och ridstövlar, och en annan dag i veckan putsar jag tränsen och grimma. Men nu så har jag ju inte gjort så utan jag har inte orkat putsa helt enkelt, så nu har jag hur mycket som helst att putsa, linda ihop lindor, tvätta leriga skydd m.m. Men varför det är så är även för att jag har det mer stressigt i stallet nu, jag bor inte på gården längre utan jag bor hos min mamma, så får anpassa mig efter henne, när hon har tid att hämta mig m.m. Men idag ska jag ut tidigt hoppas jag och med lite tur åker jag hem sent så jag hinner allt jag vill göra.
Och jag ska även ta hand om Sacke idag, så att dagen blir lång, men kommer antagligen gå snabbt eftersom jag har mycket som står skrivet på listan idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback