Sitter i stallet och har nyss varit ute med Unni!

Ja, då sitter jag i sadel kammaren med Laban, ska snart ta in hästarna och eftermiddags fodra dom och sen åka hem till mamma. 
Unni hade jag tänkt att rida ut idag, eller alternativt rida i ridhuset. Men kan tala om att det inte blev något av det. Jag bestämde mig för att tömköra henne, så satte på longer utrustningen och tömmkörde henne via det. men kännde mig så forever alone där bakom henne så knöt upp longer linan och gick brevid henne istället. Hon gick hela tiden i en jätte fin form och jag spännde in henne lite eftersom, tillslut spännde jag ju upp näst intill allting och hon behöll samma fina form. Hon trampade under sig något otroligt idag! Gick och kollade väldigt mycket på det!
Jag var dock lite små rädd hela tiden för att hon skulle halka, hon har fortfarande bara två broddar, men det gick bra. Jag offrade mig, så Unni fick gå där det var som bäst underlag och jag där det var som halast, gled väldigt många gånger, men ninja som man är så höll man sig på benen (Haha). Hur som helst hade vi det jätte mysigt, som vanligt så pratade jag hur mycket som helst med henne, och idag om linjer på gymnasium eftersom det är dags att söka in snart på någon linje :P Men mer om det någon annan gång. Unni var hur som helst helt fantastisk, trots den lilla träningen gick hon som en kung!


Och får ju inte glömma att även Laban var med ut och prommenerade. Så här får ni en bild på Laban och Unni från förra året då dom sprang runt och busade med varandra!
Det sjuka var att dom inte jagade varandra utan dom lekte verkligen med varandra. Sötisar alltså!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad roligt att du kan ta med din hunden när du är ute och rider m.m! Min hund är inte tillräckligt lydig för sådant :S

2011-12-25 @ 19:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback