Skoning och prommenad

Idag blev Unni skodd.  Och då bestämmde jag mig även för att inte rida utan bara ut och gå med henne.
Men medan hon blev skodd var jag och Christell ute med Herbert och tränade lite. Unni är så duktig när hon är själv! Det var bara hon och Herbert i stallet och när Herbert gick ut rörde hon inte en fena utan stod kvar lika avslappnat. Jag har en så underbar häst alltså! 

Efter att hon blivit skodd så gick vi ut på en prommenad, en väldigt lugn men lång prommenad. Vi gick iväg till boda där jag rider i ridhus och sen vidare och över 'berget' och sen efter det hemmåt. Och det gick riktigt snabbt faktist. Vi gick väldigt snabbt men stannade ibland där solen sken på oss och där gräset var grönt och då fick Unni stå och beta lite. Det var hur som helst jätte mysigt! Hon har också självklart gått själv hela vägen som hon brukar. Unni behöver inget grimskaft hon heller ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback