Unnis olika grimmor!

Jag fick en fråga för ett tag sen där man frågade om vad jag hade för grimmor till Unni.
Jag har inte så mycket grimmor, jag har mest fått i födelsedagspressent och så. Antagligen för att jag nöjer mig med att hon ska ha det in och ut från hagen när andra tar in henne. Jag vill hantera henne mest lös.
Men det här är de grimmor jag har iallafall!:)



På den vänstra biden ser vi en rosa disco grimma. Den           Här på högra sidan är en grimma jag fick av Ewe i
Är nu riktigt gammal och sliten, därför används den                födelsedagspressent. Den är lite grå,lila grön i 
endast till att ta ut och in från hagen. Grimmorna                    färgen. Jag använder den inte så speciellt ofta.
hänger ju även vid hagen så det är dens uppgift att                 Mest när det är kallt ute och hon ska ställas upp
hänga där och bli mer sliten istället för hennes andra               på gången, och det är just för luddet på den.
grimmor.





Här till vänster har jag en blå vanlig tyg grimma            Här till höger så är en grimma som jag köpte på Horse 
från hööks som jag fick i födelsedags pressent              show. Det är en läder grimma och på sidan av det så är
av Cathrine. Den har jag inte använt alls typ.                det ingraverat Unnis namn. Den här grimman använder
Antagligen för att den är så enkel och det är så             jag inte heller så mycket, mest om hon står inne redan 
kallt. Ska sätta blått nosludd på den och använda          och jag ska ta ut henne på gången. Jag gillar den 
flitigare nu när det är kyligt. Antagligen kommer           grimman väldigt mycket iallafall. Den är väldigt fin och 
den här grimman bli en stor favorit i sommar!               stilren!:)


Den här grimman är en repgrimma som är gjord av äkta material, det vill säga rep. Och inte sånt material som är mjukt, som finns på t.ex. granngården, hööks eller glada hästen i spiltan. Dock är den inte hård. Det är helt enkelt äkta vara! Haha.  Den använder jag när vi busar eller tränar i paddocken, då lite mer NH träning. 
Jag har även ridit med den ett antal gånger, och då haft våran gamla western sadel på Unni, haha! Då kan man snacka om att det känns coolt! 
Jag är verkligen ett stort fan av när man kollar på gamla western filmer hur man red och vad man hade för utrustning m.m. Det är ju svin coolt! Så självklart har även jag och Unni testat på sådant. Haha! 


Som ni ser har jag alltså fem olika grimmor. Alla används helt enkelt olika eller knappt alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback