Åh herregud... Förlåt Unni...

Jag fick seriöst panik idag när tandläkaren kom och kännde på Unnis tänder.
Hon hade sylvassa tänder... Tandläkaren bad mig till och med stoppa in
handen själv i hennes mun och känna på hennes tänder, vilket jag gjorde,
både under och översidan. Jag mådde riktigt dåligt när jag kännde det.
Men hon blev raspad och var väldigt duktig ändå. Och såfort tandläkaren
tog ut raspen från hennes mun la hon hennes huvud i min famn, som om
hon bad mig att få det att sluta. Men när det var klart så fick jag känna på
hennes tänder igen och det känndes riktigt bra. Då kramades jag och Unni
ännu mer igen.
Innan frågade hon mig om jag hade några problem med Unni i ridningen.
Och nej svarade jag, jag har ju inte haft några problem, Unni går alltid
som en klocka och har en fin form. Men då sa tandläkaren en sak som
verkligen tog mig på hjärtat. " Om du inte har några problem när du rider
den här hästen och den alltid går i en fin form så har din häst
Sveriges största hjärta!" Det värsta är att det verkligen är så.
Unni gör alltid sitt bösta, och trots att hon har haft så otroligt ont i
munnen nu när jag har ridit henne så har hon stått ut ändå.
Och när tandläkaren åkte stod jag och mös med Unni, och jag kan
tala om att jag var riktigt ledsen! Att min häst har haft så ont
när jag har ridit henne kan jag knappt förlåta mig själv för.
Det här får ALDRIG hända igen! Min häst förtjänar absolut inte
det som hon har varit med om. Och det gör ingen annan häst
heller!


När tandläkaren hade åkt och jag och Unni hade myst så red
jag henne. Det sista tandläkaren sa till min var att jag var riktigt
dum om jag inte skulle känna någon skillnad på henne nu, för
nu skulle hon inte alls ha ont.
Och mycket riktigt! Hon var helt underbar, jag tog inte ens i henne
men ändå så gick hon i en jätte fin form. Den största skillnaden
jag kännde var i skritten och galoppen. Hon var så otroligt posetiv
när vi arbetade och hade en stor luftig och jätte samlad galopp, hon
gick sjukt fint men ändå gjorde jag inget. Och i skritten har hon alltid
väldigt ökad skritt, men idag gick hon lugnt och fint.
Jag tror att hon alltid har försökt komma undan från det som har gjort
ont innuti henne, men nu så är allt det över och det ska aldrig bli så
igen! Unni är det finaste jag har och hon ska aldrig få ha ont igen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback