En liten kort visit i stallet kanske?

Jag tycker att ni ska få se hur jag och Unni 'bor' i stallet. Så här är några bilder, jag ska ta några bättre bilder någon dag! Det kan jag lova!
Här ser man hela stallet - Där jag står och tar bilden finns en stor vägg precis framför som man kan öppna upp helt, man ser den på båda sidorna. Sen på höger siga finns det 5 boxar på rad. På vänster sida finns det en foder kammare och en sadel kammare. Den breda delen mitt i stallet finns det plats för två hästar man kan ställa upp.
Över halva stallet är det ett höloft som man också ser. Det jag älskar med stallet är att Det är så högt i tak, man kan öppna en väg och stalldörren, vilket gör att det är väldigt frisk luft i stallet hela tiden. ( Vilket är jätte bra för mig med tanke på att jag är alergisk mot både hästar och hö)
Hö loftet - När man tar ner hö kan man ta bort 'staketet' på mitten väldigt enkelt och kasta ner höet. Sen sätta tillbaka dom.

Foderkammaren- Tyvär så missar man halva foderkammaren, hade fel objektiv så fick inte någon bild på andra sidan. Men på vänstra bilden finns det lite foder lådor och på bilden till höger är det mitt fram. Där ser man en stege som man klättrar på när man ska upp till foder kammaren och så ser man hästarnas foderstat.

Sadelkammaren - Tyvär så har jag bara gamla bilder på sadelkammaren, men så otroligt mycket har vi inte ändrat, men det är finare nu, vi har mattor, flyttat om sadelhängare m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback