En mörk ritt och träffade på Helge ( Älgen )

Efter att jag hade rakat klart Unni idag så red jag ut med Unni.
Vi hade ganska så kul iallafall, outfitten var dock inte den finaste.
Vi hade våra bruna teddy skydd, blått scharbrak täkt av mitt bruna ländtäcke
och mitt nya remont träns. Och självklart en massa reflexer också!
När vi red iväg hemifrån så kom vi ju väldigt snabbt till kurvan där
älgen Helge brukar springa ut på vägen när man åker bil förbi.
Men när vi red förbi så var det ingen Helge där minsann.
Vi fortsatte iväg, vi travade och skrittade bara idag. Vi red
Nina rundan som gick riktigt snabbt att rida, antagligen för
att jag och Unni var så sjukt glada, jag satt ju och pratade
som aldrig förr, som vanligt dock. Jag pratar alltid! Det går inte att
få stopp på mitt babblande. Och Unni är antagligen den som drabbas
hårdast av mitt pratande. Men vi har det riktigt kul så det är ju ingen
fara för oss iallafall ;) Men nu kommer vi till den mer intressanta delen
på min och Unnis ridtur! När vi skulle hem igen så kom vi till
Helges kurva. Och jag babblade ju på som vanligt och började
att säga till Unni att vi skulle hålla ögonen öppna efter Helge.
Och när vi kommer 11 meter ifrån kurvan kanske så började
jag säga " Aha... Ingen Helge så långt ögat når iallafa....." mer
hann jag inte fören jag såg två ögon som blänkte längre bort.
I samma sekund tvärstannade Unni och Helge flög ut på vägen
och över ett dike och stod sen på andra sidan vägen och kollade på
oss. Vi skyndade oss förbi och hem. Sen när vi väl kom hem så gick vi in
i paddocken och skrittade endast men gick igenom höger och vänster sidan
i börjningar och ställningar. Hon var riktigt fin! <3
Dagens ridning var lyckad, vi hade riktigt kul och hade väldigt mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback