Känner mig så dum imot dig Sandra :S

Jag vet ju att Sandra(http://sandradahlin.blogg.se/) läser min blogg, och just därför tänkte jag att jag skulle skriva lite till min underbara vän!


För det första så känner jag mig så otroligt dum imot dig nu, jag vet att det inte är så lätt i stallet nu, och att jag även antagligen kommer vilja flytta Unni och flytta till min mamma. Och just därför så kommer jag få så mycket skuld känslor, jag vet att du trivs jätte bra i stallet och jag vet att vi alltid har det så otroligt roligt tillsammans! Trots att en av oss är jätte arg så räcker det med några minuter och sen är vi båda på topp igen. Men jag vet också att du är så pass underbar så att om jag säger att jag inte trivs längre och att jag börjar må riktigt dåligt av det, så kommer du säga att jag borde flytta, just för att jag inte ska må dåligt. Och just det här känner jag mig så elak för, jag borde inte bara flytta. Men så blir det ju antagligen. Men det är dock lite skillnad, jag vet att du kommer ha det bra ändå i stallet, Sacke kommer må bra och du kommer ju inte precis gå in i väggen bara för att jag inte är där. 


Nu för det andra så känns det så otroligt jobbigt med en sak, och det är att jag ser Sacke om min andra 'halv'-häst på något sätt, han är verkligen en häst som jag bryr mig otroligt mycket om. Det är samma sak att när jag ger Unni en morot så är det ju självklart att jag delar den så Sacke får halva. Samma sak med att han är en så otroligt underbar häst och har en otroligt mysig personlighet. Jag vet ju att även Sacke kommer klara sig gallant utan Unni, eller aa... Jag misstänker ju att han är lite små kär i Unni, men han får ju dessvärre inte sina känslor besvarade ;) Men hur som helst så kommer jag sakna Sacke något enormt om jag nu flyttar. Han är verkligen en häst som jag känner väldigt starkt för och skulle kunna hjälpa till hur mycket som helst bara han har det bra, vilket han dock har utan min hjälp.


Men jag känner mig ju fortfarande hemsk. Just för att vi är väldigt tajta i stallet och du är en så otroligt bra vän som alltid ställer upp. Om  jag nu flyttar så hoppas jag att allting kommer bli kanon och att jag inte kommer sakna dig allt för mycket, kanske kommer jag få hemlängtan också efter att få komma och hälsa på dig.


Jag kommer sakna våra uteritter något enormt, hur vi alltid matchat schabrak och lindor tillsammans, hur vi alltid "Råkat" gått in i varandra när man ska sadla, hämta sadel, håller på med vattnet eller borstar på hästarnas ben. Jag kommer sakna alla de gånger jag fått problem och jag går raka vägen till dig för att prata, jag kommer sakna när vi alltid säger 'pundo' till varandra, när vi alltid rider till ridhuset på kvällen och du är rädd när vi rider hem tack vare allt mörker i skogen vi rider igenom, hur du säger att jag slarvar när jag sopar och sopar bakom mig, när vi alltid stannar kvar i stallet sist bara för att veta att allting är gjort och vi vet att allt är som det ska, hur vi kramas innan vi alltid skilljs åt för att du ska åka hem och jag gå till huset... Helt enkelt så kommer jag sakna så otroligt mycket saker hos dig! Jag har ungefär 200 till saker att skriva upp men känns lite onödigt att skriva kanske. Hur som helst så kommer jag sakna dig Sandra något oändligt, och jag hoppas att vi inte kommer tappa kontakten på något sätt! 


Glöm inte bort att du är den bästa!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback