Ridlektionen igår!

Igår på ridlektionen var jag så otroligt trött så jag gick näst intill och la mig när jag kom hem. Det gick sjukt bra och Unni var jätte fin, dagens bästa gångart var traven. ( Som vanligt ;)) Varför det var ett så hårt och ansrängande men lyckat pass var för att Unni har varit riktigt dryg att arbeta i höger varv senaste tiden, och då snackar vi inte dagar, utan veckor! Men igår fick jag verkligen igenom henne ordentligt och hon gick riktigt snyggt tillslut. Sen i galoppen var vi helt slut, vi försökte båda två att arbeta på rätt sätt, men tro mig, vi kännde samma sak, ingen av oss orkade. Så när vi tagit igenom i båda varven så stannade vi upp. Unni hade huvudet nere i marken och jag la mig och kramade henne. Sen kom Lina till mig och gjorde samma sak, helt enkelt så var det inte bara jag som var helt slut!
Men nu har jag bara berättat om slutet av ridpasset. Innan så tränade vi lite på avsaktningar. Vilket var perfekt för mig och Unni, det är något vi inte brukar lägga så mycket tid på eftersom det aldrig går så bra som jag vill. Men igår gick det riktigt bra, både från skritt och trav. Vi tog ingenting i galopp. Det var liksom inte nödvändigt.
Nu ska jag prata med Emma och fråga om hon har tid för privat lektion någon dag i veckan. Rider just nu i en grupp med 2-3 andra i också. Vilket passar bra också, men skulle vilja ha en helt privatlektion ibland!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback