10 Saker ni inte visste om Unni!

  • Unni har fått ett föl innan vi köpte henne. Jag som bara sett fölet lite snabbt på långt håll tycker att dom två är väldigt lika!

  • Unni är inkörd! Jag har aldrig kört henne men funderar på att kanske spara ihop till någon liten vagn.

  • Det var inte tänkt att köpa en häst egentligen när vi kollade på Unni, allting började med att jag skulle få en sommar häst, sen blev det till foderhäst men det ledde till att vi köpte häst.

  • Unni är päls-öm. Jag ger henne b-vitamin pellets. Slarvar jag med att ge henne den rätta mängden och ger henne mindre ibland så kan det leda till att jag knappt får borsta svansen för hon drar undan den.

  • Unni är väldigt lågt i rang. Vi hade en liten ponny här för ett tag sen och den ponnyn var både yngre och mindre men ändå högre i rang än Unni.

  • Unni är ingen "storätare". När dom andra hästarna har ätit 1 kg hö så har hon fortfarande ½kg kvar.

  • Unni är inte rädd för så mycket, den ända gången hon känns otrygg är när vi möter bussar/lastbilar och när det blåser mycket.

  • Unni har aldrig blivit tävlad. Vi ska försöka tävla någon liten tävling snart.

  • Unni gör alltid sitt bästa, vad jag än gör så försöker hon alltid göra rätt och ger oftast inte upp fören hon klarar och förstår det jag ber henne om.

  • Unni är väldigt envis, om hon vill något eller inte vill något så ger hon aldrig upp, just på det sättet är hon och jag väldigt lika!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback