Avla på Unni!

Visste ni att jag har tänkt att ta föl på Unni?
Jag är verkligen super sugen på det! Jag har kollat upp en massa snygga
hingstar  som jag skulle kunna tänka mig att ha som pappa till fölet.
Här kommer några av dom.

Ampère 95331 är en ädel, elegant hingst med vackert huvud. Omdöme exteriör: välproportionerlig hingst, mycket god typ med stor utstrålning, välformad hals, djup, välliggande bog, välutvecklad manke, bra benställning och långt välmusklat kors. Omdöme gångarter (8 9 9,5): skritten är ren, taktfull och vägvinnande. Traven är välbalanserad, bärig, spänstig och med stor rörlighet. Galoppen är stor, spänstig, kraftfull och i uppförsbacke. Testryttarnas omdöme (9 8,5 9 9):

JJ RayBan blev bästa 3-åriga gångartshingst 2009 och blev Bruksprovssegrare dressyr 2010. Han är en högställd, ädel och långlinjerad hingst med uttrycksfullt huvud, lång, välformad hals, liggande bog och långt välmusklat kors, 9 på typ. Omdöme gångarter: skritten är ren, taktmässig, avspänd och energisk. Traven är energisk, välbalanserad, med god bakbens-aktivitet. Galoppen är ren, energisk, lätt, bärig och välbalanserad. Omdöme från testryttare: ”Fantastisk häst, superbalanserad, i uppförs-backe, härligt framparti, fin mun. Alltid öronen framåt – Alltid avspänd.” Betyg 9,5 – 9,0.

Hohenstaufen II är en ädel, elegant, välproportionerlig hingst med vackert huvud, välformad välansatt hals, bra bogparti med gott djup och välformat långt kors. Omdöme gångarter (10-8-9): skritten är ren, aktiv, avspänd, elastisk och välbalanserad. Traven och galoppen är mycket taktmässig, lätt och välbalanserad och reglerbar. Galoppen är taktmässig och lätt. Mycket tilltalande hingst med lätthet och harmoni. Testryttarnas omdömen (9-10, 9-9)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback