Dagen i stallet var helt crazy...

Idag var dagen helt galen. Har haft hur kul som helst i stallet.
Först så mockade jag till Unni och Sacke, böt vatten till alla hästarna och fixade fram mat till Unni.
Efter det tog jag in Sacke, Zeke och Unni. Zeke fick gå in i boxen medan Unni och Sacke fick ställas upp på gången.
Då började jag borsta dom båda två, så jag bortade Unni med en borste och gick sen över och borstade Sacke likadant, sen gick jag och böt borste, borstade Unni igen och sen Sacke o.s.v.
Sen när dom var fina i pälsen, manen och svansen och glänste så tog jag in Bambi och Elsa. Sen började jag linda Sacke och Unni. Unni fick vit outfit och Sacke mörkblå.
När Sandra och lina kom så tog det inte så lång tid fören vi red iväg.
Väl på boda så jobbade jag inte Unni så hårt. Vi red i  en ganska så 'chill' form och busade mest, men seriöst busande. ;) Vi hoppade ett hinder som stod där också. På ena bommen hängde en sverige flagga ner, vilket gjorde att Unni hoppade mer rätt upp, hon var jätte duktig efter ett tag!
Sen påväg hem började jag prata med Unni eftersom Sandra och Lina pratade med varandra.
Jag och Unni kom fram till en massa bra saker! Haha! Som t.ex att vi ska ut och fånga in vildhästar i sommar, och att vi ska ut på en heldags uteritt och ta med oss massäck m.m. Haha! Jag kan ju faktist inte vara tyst utan pratar som en dåre hela tiden. Unni får inte något undantag bara för att hon är en häst, Unni är en av de som jag pratar mest med skulle jag tro. Haha :)
Jag och tjejerna hade jätte roligt idag iallafall, mycket roligt prat gjorde dagen väldigt rolig!:)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du och Unni är så sjuuukt fina tillsammans!<3

2011-10-24 @ 22:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback