En presentation på alla hästarna i stallet!

Ja, då är det väl kanske gör tid att jag ska presentera alla andra hästarna som står i stallet.
Det är bara 5 hästar så det är ett ganska lite stall, men det är ju väldigt skönt!:)
Då börjar vi väl med den hästen som den här bloggen går ut på kan man säga. Det är ju min häst Unni.
Unni heter egentligen Unni Räita, man kan tro att hon är imp. från Findland, många som har frågat mig men nej, det här hon inte. Hon kommer från Västerås. Unni är ett Svenskt Halvblod och fyllde 15 år i sommras. Hon används som allround häst och har aldrig blivit tävlad. Mina planer är att försöka starta både några dressyrtävlingar och hopptävlingar på henne. 



Den här snyggingen heter Sacke. Han ägs av Sandra i stallet. Sacke är en svarmblods travare och är hela 1.73 cm i mankhöjd. Han är helt sjukt stor. Ni ska se när jag borstar honom, jag måste typ ha pall för att borsta honom på ryggen ;)
Även Sacke används som allround häst. Det finns inga spår på att han är en travare, förutom i passet och på halsen antar jag. (Hans brännmärken) Jag har redan bestämmt mig för att när jag ska börja tävla ska Sandra och Sacke tävla med mig. Hon har ingen talan om saken. Hehe.
Jag kommer inte ihåg hur gammal Sacke är... Pinsamt :S Men har för mej att han är 8-9 år? 



Nästa häst är Bambi. Hon är en Korsning mellan Arab, Welsh och fullblod. Känns som att jag missade en ras så det gjorde jag nog också. Hehe.
Bambi är 14 år gammal och Cathrine har henne som foder häst.
Jag har tyvär inte så mycket koll på vad hon egentligen gör med Bambi :S När jag ser dom rida iväg så rider hon mest ut med henne. Så jag antar att dom mest tar härliga ridturer i skog och mark. Men ibland ser jag dom även i paddocken och ser när dom rider iväg till ridhuset. 



Sen finns ju Zeke. Elle äger honom och min bästa vän Lina är medryttare på honom.
Jag har för mig att Zeke är 13 år. Han är en varmblods travare och är fortfarande under utbildning till att bli ridhäst. Jag tror inte att dom är ute efter att få honom till en hopphäst eller dressyr häst precis utan en allround häst. Men självklart ska jag försöka få med mig även Lina och Zeke på tävlingar i framtiden ;)



Den här lilla sötnosen heter Nothing else matters men kallas för Elsa. Hon är en varmblods travare som är 1½ år. Hon körs in nu av hennes "ägare" Markus. Han äger henne inte, men kör in henne och har henne uppstallad hos oss. Elsa är verkligen en hur cool ett åring som helst! Hon är knappt rädd för något. Det är riktigt coolt att se hur trygg hon är i sig själv.
Unni och Elsa är ganska tajta, Unni är lite som en plast mamma för henne tror jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback