En visning på alla mina träns ;)

Ärligt talat så har jag inte såmycket träns längre. Har gett bort ett och plockat isär några jag aldrig använder och inte har kort på o.s.v. Men här kommer väl några jag har bild på.



Här är ju då mitt föredetta distans träns. Det var svart och rosa. Efter ett tag slutade jag ha det som ett tillfälligt distansträns och hade det istället hela tiden.
Det var länge mitt favorit träns eftersom det är så gulligt och det var väldigt fint och mjukt material. Det rosa på insidan av tränset var väldigt bubbligt (som en kudde typ ;P) så det tränset använde jag flitigt.
Nu har Lina fått det.


Osså har jag ju mitt hackamore.Det används i princip aldrig längre. Varför vet jag inte. Men jag tycker väl helt enkelt att Unni fungerar bäst på vanligt bett.
Men jag använde det som mest när jag red ut. Jag har kvar det tränset men använder det nästan aldrig.


Nu kommer vi till det tränset som jag verkligen älskar och är väldigt rädd om.
Och det är då det på bilden över. Jag har ett väldigt starkt minne med det och det är Hannibal.
Hannibal var min förra häst som betydde mycket för mig men inte fick ta ett förväl av ens.
Och just därför kan jag till och med tycka att det är jobbigt att sätta på Unni det tränset eftersom jag
nästan ser Hannibal framför mig. Men är överlycklig att jag har Unni så tro inte att jag menar något annat.


Sen har vi ju då mitt träns utan nosgrimma. Det har jag oftast när vi bara lallar runt i skogen, myser runt eller bara busar. Men som sagt nästan bara när vi är ute och rider i skogen.
Det är ju trots allt där vi vill känna oss som mest fria.
(Jag vet att bettet inte sitter bra i hennes mun, men en väldigt gammal bild och använder inte det bettet längre. Det var bara för tillfället. Jag vet mycket väl att ett bett som är förstort helt enkelt inte sitter bra i munnen på en häst)

Här är mitt bruna hoppträns. Jag hoppar nästan endast i det här, det kan hända att jag rider ut i det ibland men inte ofta. Det är väldigt slitet men håller än så länge ändå.

Jag kan ju även meddela att jag är ägare till det här lilla söta tränset som jag använde på King.



Sist men absolut inte minst kommer mitt favorit träns! Nosgrimman är lackad och pannbandet är enligt mig skit snyggt ;) Jag använder tränset på uteritter, innom dressyren och ibland hoppning, men det är inte lika ofta.
Hur som helst så måste ni ju hålla med om att det är skit snyggt?:p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback