Hoppning på passet!

Det blev tillslut hoppning som blev det jag valde att göra idag. Jag som egentligen är helt sjukt hopprädd efter olyckan hoppade väldigt mycket faktist och det gick riktigt bra!
Jag började med att bygga upp ett hinder som jag hoppade på volt och även lägga ut lite bommar som jag kunde rida över för att få henne lite extra mjuk.
Sen tog jag in henne och stod och borstade ett långt tag och bara myste med henne.
Sen var det sadel upp och vi skrittade ut våran 'skritt-fram' runda. Hon blev riktigt irreterad på mig
när vi red hemmåt, antagligen för att jag krävde lite för mycket av henne. I paddocken gick hon jätte bra, vi fokuserade inte alls på formen idag utan bara på galoppen faktist. Hon fattar ju inte höger galopp så vi hoppar på en volt i höger varv och landar i höger galopp. Hon hoppade hur bra som helst och fick jätte bra galopp i båda varven, blev riktigt stolt. Unni blir bara finare och finare nu för tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback