Måste gå och lägga mig i tid idag!

Idag måste jag verkligen gå och lägga mig i tid!
Jag har stallhelg nu i helgen, så ska upp tidigt imorgon bitti och vill
verkligen vara pigg och glad!
På en stallhelg gör man följande saker:

Morgon fodrar
Släpper ut alla hästarna
Fixar nytt vatten i hagarna
Mockar alla boxarna
Ta bort skräpet som hamnar utanför stallet när vi soppar stallgången under veckan.
Skrubbar alla hästarnas vatten hinkar och fyller på nytt vatten
Lägger fram hö i boxarna
Gör i ordning kvälls foder
Ta in alla hästarna
Kvällsfodra.

Aa, det är vad en stallhelg går ut på.
Jag är jätte taggad inför att få ha stallhelg. Ska verkligen
bli jätte skönt! Har ju varit sjuk i några dagar så att få
'bo' i stallet en helg sitter inte fel!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback