Skräcken från gårdagen!

Igår när Lina tog in Sacke ifrån hagen så låg han ner i leran. Och det är inte något som är normalt. Inte för just Sacke iallafall. Lina tog med honom in och jag tog imot honom i stallöppningen medan jag borstade Unni.
Lina berättade vad som hänt innan i hagen. Jag tog in honom i hans box, tog av honom det helt leriga täcket och lät honom behålla fleece täcket som var under det täcket, och då för att det inte skulle bli kallt för honom.
När jag hängde upp hans täcke så började hans ben skaka och hans huvud var nere i backen.
Det var först då som jag fick panik, någonting var inte som det skulle, det skulle till och med en 'icke-hästmänniska' se. Jag ringde till Sandra (Sackes ägare) direkt och hon fick ju panik. Hon skulle komma så fort hon kunde. Efter att han försökt lägga sig ner tre gånger la han sig ner. Han ställde sig inte upp, inte ens när vi kom in i hans box eller något liknande. När Sandra kom så tog vi tempen på honom, han hade inte feber. Vi ringde till en veterinär och fick reda på att han eventuellt kan ha väldigt ont i magen, vilket det antagligen är också. Hela natten har han fått komma ut och gå npgra minuter m.m för att hålla igång magen. 
Jag är så otroligt tacksam över att det inte var något mer än antagligen något som verkar vara en svag kolik.
Nu är det bara att hoppas att det inte blir värre på något sätt.
Jag ska hålla mina hök ögon på honom från och med nu, ingenting får hända honom! 
Han och Unni är mina absoluta favvo hästar i hela världen.
En väldigt gammal bild på mig och Sacke ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback