Bara tio dagar kvar!

Jag kan ju tala om att jag är som ett litet barn på julafton nu faktiskt! För nu är det ju bara 10 dagar kvar! Haha! Är så sjukt lycklig och glad!
Men tro mig, är livrädd och stressad också! Och det är för att jag måste få ut en veterinär innom dom tio dagarna som ska vaccinera Unni och hovslagaren ska komma.
Men Hovslagaren är bokad till 15/2 så Unni kommer hinna bli skodd två dagar innan vi åker, blir bra! Då hinner hon vänja sig med skillnaden i hovarna. Jag vill ju inte att hon ska behöva åka transport med nyskodda hovar. Och särskiljt inte om hon blir verkad innan heller. Det blir trots allt en stor skillnad i hovarna på dom!
Den 9/2, alltså imorgon kommer Unni bli VHT-Behandlad också, så med andra ord så är dom problemen lösta! Och i helgen 11och12/2 så kommer jag ha stallhelg och sova kvar hos pappa på gården. Jag ska börja packa och tvätta då! Pappa sa att det var helt okej att tvätta mina saker över helgen så allt är rent och fint då jag väl flyttar henne! Så det känns bra!
Men Allt kommer nog gå vägen om det nu inte skulle vara så att vi inte får tag på en veterinär, men det borde vi nog! Så lång tid tar det inte att komma ut och ge hästarna en spruta, men kostar väl antagligen destu mer! Haha! Tänk, det är så fyrt med veterinärer! Men vad gör man inte för att hästen ska må bra? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback