Unni 04/02-12

Idag efter att jag rakat Unni så red jag och min sötnos ut. Idag är sista dagen som vi endast skulle skritta och trava. Vi red 'kyrkorundan' och travade ganska mycket idag! Igår skrittade vi mycket mer och med tanke på att jag kommer få börja lägga in galoppen i våra pass imorgon igen så tog jag med mer trav idag. Hon var relativt fin, men gick inte riktigt fram så ärligt för skänkeln som jag hade hoppats måste jag faktiskt säga. Men fin var hon iallafall. Imorgon funderar jag på att rida en längre sväng, men inte galoppera mycket, kanske bara någon kort stund eller något sådant. Skulle ju egentligen vilja rida till ridhuset och rida igenom henne lite men är rädd för att ta igenom henne för hårt. Men får som sagt se. Kan ju eventuellt rida dit och bara arbeta lite lättare i alla gångarter och sedan rida hem igen med tanke på att Unni antagligen kommer få sig en uteritt på måndag. Men ne, nu har jag ju flummat runt tillräckligt! haha! Men jag är iallafall nöjd över Unni idag! Lyckad, mysig men kall ridtur <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback