2012 nu!

Nu är det äntligen 2012, nytt år = nya tag och nya mål! 
Jag har väl inga direkta nyårslöten, men självklart har jag lite nya mål som jag satt upp och ska försöka nå! 



Unnis och mina 'nyårslöften' - Jag ska för det första få fram Unnis höger galopp som hon fortfarande inte fattar från ryggen, vilket är något jag inte kan förstå. Även försöka ta ut någon massör eller liknande som kan kolla igenom henne och  massera igenom hennes muskler, kanske är det egentligen det som spökar med galoppen? 
Ett annat mål vi har är att komma ut och tävla lite, och då spelar det ingen roll i vad, skulle lika gärna kunna vara en liten hopptävling eller sådant. Men skulle vara roligt om vi startade i en dressyrtävling måste jag säga! 


Ett annat mål är ju även att jag ska flytta Unni till sommaren, och om jag nu inte kommer kunna ha kvar henne hos mamma så ska jag flytta henne till något annat stall, då gärna till ett stall i närheten av Enköpings Ridklubb så jag kan använda mig av bra ridlärare och ridhusen. 


Mer mål har jag ju självklart! Haha, och det är att försöka hitta en ridkompis hos mamma, eller åtminstone någon att rida med. Eftersom att i sommar när Unni och jag kommer dit blir vi ensamma igen. Och det underlättar att ha någon som åtminstone bor där som både kan vara sällskap och visa nya ridvägar kanske.


Och sen även skulle jag vilja träna för någon mer tränare. Eftersom jag vill se lite skilljnader, om jag kanske skulle kunna få Unni att gå ännu bättre med en ridlärare som passar ännu bättre. Men har dock inga planer på att sluta på¨lektionerna jag tar nu. Min tränare vi har nu passar oss utmärkt och har bra tålamod och förklarar allt på ett väldigt bra sätt. Men i sommar när jag åker iväg med Unni kommer jag inte kunna fortsätta dessvärre, vi har ingen transport tyvär. Men Lena Lilja bor granne med min mamma nästan, så då kanske jag kan testa ta lektioner hos henne.


Ett annat löfte till mig själv är att jag inte ska köpa lika mycket grejer till Unni som jag gör nu, utan köpa mer saker till mig själv. Skämma bort mig lite med nya ridkläder, ny hjälm kanske m.m. Just nu köper jag upp nästan alla mina pengar för att köpa grejer till Unni. Och att köpa mer grejer till min innebär inte bara ridkläder, utan även kläder utanför stallet, kanske mer hudvårds produkter och bara saker som får mig att må bättre.


Sen är det ju även en sak till, och det är att jag ska bli lite sundare. Och då menar jag att träna lite mer, vi har t.ex hemma gym hos mamma. Så ska försöka börja använda det lite mer när tid finns över. Just för att jag vill orka mer i ridningen, det kommer att göra mig bättre i ridningen, det vet jag ju redan. Det gäller bara att hitta orken efter jag har varit i stallet. Ni som rider varje dag på en häst som är väldigt pigg och svår vet ju exakt hur slut man är efter varje ridpass.




Kommentarer
Postat av: Ida gyllenskepp

sååå fin bild:) den är så härlig:)

2012-01-04 @ 10:49:04
URL: http://idagyllenskepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback