Ridningen idag!

Idag red jag och Elle iväg till ridhuset, det kräksnöade på vägen dit och man kunde liksom inte ens titta upp, man fick snö som anfallde i ögonen då. Det var riktigt dyrgt. Men väl i ridhuset så var vi inte själva, det var tre andra där också. Men en gick när vi kom och dom andra gick kanske 20 minuter senare.  Unni var hemsk att rida idag! Allvarligt. Hon är ju fortfarande brunstig så hon höll på att äckla sig massor. Det jobbigaste var ju helt klart att när jag skänklade tyckte hon att det var skönt. Jävla idiot var det ända jag tänkte då. Haha. Men jag använde pisken för att få fram henne samt få ut henne att gå där jag ville. Hon lyssnade ju inte på skänkel ens när jag skulle få ut henne på spåret i hörn eller på volter. Så det var inte alls lätt att rida min prinsessa idag. Och tänk då imorgon! Då har vi lektion och jag struntar i att hon är brunstig nu, det blir ju bara mer arbete för mig. Och Emma som brukar ta ut mycket energi av oss ändå, tänk då hur totalt slut körd jag kommer vara imorgon då! Haha, vill inte ens tänka på det! xD Men det ska nog gå bra! Hon lyfter trots allt onaturligt bra på ryggen då hon är brunstig. Skönt det! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback