Stallplats!

För några dagar sedan så satte jag ut en annons på att jag sökte stallplats, skrev gärna att jag ville att det skulle ligga nära där jag bor och gärna med bussförbindelse eftersom jag inte har körkort. Och även gärna paddock.
Och gissa? Jag har fått ett mejl! Och där berättar en kvinna att hon har ett stall i närheten av där jag vill att det ska vara. Haha, dom har ridhus som är 20x60, fina ridvägar, spolspilta m.m. 
Men jag vet inte så mycket mer. När pappa kommer hem från sin resa så ska jag och mamma prata med honom och sedan så kanske vi ringer upp henne och frågar om mer saker.
Jag hoppas på att det kommer funka! Men jag tror att det är i ett stort stall som jag ser från vägen då jag åker buss hem. MMen är inte säker. Men skulle vara underbart om jag kunde få flytta in i ett stort stall med Unni. 
Tänk er! Att ha en massa hästvänner överallt! Och en massa andra hästar som går och betar i hagarna. Det negativa är ju dock att det finns så många olika personligheter i ett stall, det finns ju alltid någon som man inte tycker om, eller hur?  Men hur som helst så är ju chansen stor att jag kommer hitta många snälla och bra vänner om vi kommer till ett stort stall! Men ett litet stall skulle ju självklart inte vara helt fel heller! Tänk om man skulle ha stalltjänst en helg, det är lite skönare att mocka 5 boxar än 25 boxar. Haha! men aja, jag får helt enkelt hoppas på att det är ett pra stall! Vill flytta så fort som möjligt!:)


Det här stallet skulle jag mer än gärna vilja flytta in i! Haha, eller vad säger ni? Det ser ju verkligen inte helt fel ut! :D
Men hoppas även att det är ett bra ridhus där, det är ju ganska stort så jag har ju lite förväntningar på att det ska vara bra ändå! Fatta vilka coola banor man kan bygga upp då? Och vilka bra dressyr pass man skulle kunna ha!
Man skulle kunna ha en bra yta för att arbeta på liksom!

Ennu en gång lite av ett drömridhus. 
Jag kan dock garantera att stallet jag och Unni inte kommer vara så fint som på bilderna och ridhuset kommer absolut inte ha fönster i taket! Det skulle ju vara riktigt dyrt att flytta till ett sådant ställe! 
Det är nog inte många som har råd med det skulle jag tro!:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback