Super stolt!

Jag är så otroligt glad! Det här ridpasset behövdes verkligen för mig och Unni! Vi har bara kännt att allt har gått sämre nu när hon varit brunstig, men idag blev jag så otroligt glad!:D


Vi började med att rida imot Ridhuset, och Sandra var med oss. När vi väl var framme var det fullt i ridhuset så vi stod och väntade men efter ett tag fick vi komma in. Då fick vi dock stå mycket stilla eftersom dom som var där inne hoppade. När dom väl var klara jobbade jag och Unni lite överallt faktist, men mest på volt i trav. Hon var då relativt fin men istället för att försöka få henne ennu finare följde jag med henne ett tag och provade sen små hjälper igen och då gick hon lika mjukt ner som jag hoppats på! Så hon var otroligt fin må jag säga! När sen alla gick från ridhuset och det bara var jag och Sandra kvar i ridhuset så hoppade jag av och sänkte en kombination så den var drygt 60 cm hög. Unni är nämligen otroligt het vid hoppning. Så det kan vara hur små hinder som helst men ändå försöker hon ta bettet och rusa över hindrerna. Men nu gjorde vi några lätta men otroligt praktiska övningar! Vi kom först i trav, hon landade dock i galopp. Men vi stannade så snabbt som möjligt efter hindret mitt i kombinationen, sen efter några sekunder då vi stått stilla fattade vi trav igen och hon fick hoppa det. Sen gjorde vi lika dant men bara i galopp. Hon blev tillslut lugn och hade en mjukt och lugn galopp. Då testade jag att komma på det utan stopp i mitten och hon hoppade perfekt! Helt lugnt, rytmiskt och lysnade på varenda lilla hjälp. Så direkt efter det slutade jag, just för att det gick så otroligt bra! 


Så nu kan ju jag tala om att jag är super duper uper stolt över Unni! Det är egentligen en väldigt liten grej, men hon lyssnade otroligt och höll sig precis som jag ville!
Överlycklig Micha nu! :D


Har tyvär inga bilder från dagens träning, skulle gärna velat ha film på det! Men bjuder på en gammal hopp bild från i sommras ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback