Träningen inställd... Igen....

Varför är jag inte förvånad över att min lektion är inställd ikväll igen? Jo, för att den varit det fyra gånger på raken nu... Och alltid i sista sekunden. Och det här har tyvär hänt förut.
Och min syster tyckte faktist att jag kanske borde byta tränare. Jag skulle ju kunna få någon bättre innom dressyren. Min tränare är ju tävlingsryttare i hoppning, hon hoppar väldigt höga klasser m.m. Hon utbildar sig även just nu till just ridlärare. Men måste säga också att jag inte vill byta! Jag gillar min tränare jätte mycket! Hon är alltid glad och possetiv och hjälper mig och Unni på ett väldigt bra sätt. Men tyvär så kommer hon inte kunna hjälpa mig att nå så långt innom dressyren. Men hoppas på att allting blir som vanligt snart! För samtidigt så behöver jag och Unni lektionerna! Vår träning går bättre av att just få ta ett hårdpass i veckan. Så nästa vecka hoppas jag att lektionen verkligen är!



Men jag fick göra det bästa av situationen och red iväg och hoppade i ridhuset! Det stod redan en bana uppbyggd där så höjde och sänkte lite. Banan var gjord av en kombination, ett litet sockerbits hinder och sen två räcken med lite små dekorationer under. Unni hoppade och tyckte att det var jätte kul! Dock blev hon ju tok het! Skulle nästan vilja hoppa, hoppa, hoppa, hoppa, bara för att hon ska tycka att det inte är så mycket grejer att bli helt överhetsad över! Haha!
Hur som helst har jag bestämmt mig för en grej! Och det är att det ska finnas minst två dagar med ren hoppning på schemat och sen två dagar med markarbete och dressyr. Sen en dag vila och en dag uteritt. Men självklart så är det som en uteritt för att komma till ridhuset och till ängen också. Så tro inte att Unni inte kommer få röra sig i naturen. Haha. Är otroligt noga med att träningen blir varierad!
Men så har jag tänkt mig nu iallafall!

Kanske kan jag ta och vara med på någon liten hopptävling sen? Måste bara få Unni att vara lite lugnare vid hindrerna, smidigare i svängarna, och ha lite mer koll på benen och höja ryggen mer! Över några få hinder idag så blev jag riktigt förvånad faktist! Unni höjde så bra på ryggen att jag höll på att skjutas upp i taket! Inte riktigt, men nästan, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback