Unni 04/01-12

Igår red jag till ridhuset. Unni var relativt fin. Jag märkte fortfarande av lite av brunsten tack vare att hon inte riktigt ville gå där jag ville ha henne, och det var ju för att hon tycker att skänklarna är sköna då.
Men hon var relativt duktig. Men efter det så hoppade vi massor. Dock små hinder. Jag ville ha henne lugn ända fram till hindret så då passar ju små hinder perfekt. Jag byggde upp en kombination med 3 steg imellan. Och där imellan skulle jag hinna stanna Unni och sen fatta ny trav/galopp och hoppa hindret. Byggde även upp en liten oxer på böjt spår och ett litet hinder på sockerbitar på böjt spår. Vi tränade även på snäva svängar, vilket fick Unni att inte ha något annat väl än att vara uppmärksam på fart, skänklar och vart vi skulle. Hon var über duktig då!
Men till slut kunde hon hålla sig i skinnet så hon hoppade som en klocka, lite strul med galoppen några gånger, hon böt två gånger imellan kombinationen. Haha, men annars gick det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback