Unni 08/01-12 / Bilder del 1

Det blev faktist att rida på ängen idag, fast själv. Sandra erbjöd sig dock att fota så hon stod och fotade oss och fick massor av fina bilder!
Men efter ett tag kom brunsten på besök vilket gjorde att hon blev seg, och då tog jag fram pisken och använde den lite på rumpan, men nuddade mest. Men helt plötsligt när jag stannade henne råkade jag komma åt med pisken vilket ledde till att hon ställde sig rakt upp tack vare att jag höll henne i munnen samtidigt. Och min sadel har en liten säkerhets grej så läggs det för mycket tryck åt hållet mot rumpan så släpps stigbygeln. Vilket det gjorde idag. Dock så fastnade jag i sadeln så jag satt kvar. Sandra fick otroligt nog en bild på det. Haha, ser ut som om jag glider av, vilket jag dock inte gjorde. Haha.
Men annars var Unni väldigt fin må jag säga! Imellan åt iallafall!
















Här på sista bilden är stegringsbilden där jag hänger och dinglar xD Var ganska konstigt ändå då jag bara varit med om att Unni stegrat en gång innan, men då för att hon var rädd för något. Men hur som helst så blev det ingen big deal av det här, jag satte dit stiglädret och fortsatte rida och Unni gick som tidigare. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback