Unni 12/01-12

Idag så åkte jag med Sandra till stallet då klockan var runt 7/kvart över 7. Då morgonfodrade vi och tog ut hästarna men lät Unni och Sacke stå kvar inne.
Vi började sen att mocka åt våra hästar och när allt var klart fixade vi även i ordning dom och red iväg under spö regn till ridhuset.
Väl i ridhuset var Unni kanske fin! Men hon känndes lite trött, hon ville inte alls riktigt trava då jag ville m.m. Inte likt henne alls! Men sen när vi jobbat igenom lite i trav och galopp hoppade vi lite, och strävade efter att hon verkligen skulle lyfta med ryggen! Vilket hon gjorde också! Hon hoppade för det mesta höga och stora hopp över de små hindrerna som stod där inne. (Max 70cm)
Hon höll sig till och med lugn och fin i galoppen, inte heller vanligt! Brukar krävas mycket för att samla ihop henne efter hindrerna. Så dagens ridpass blev lite över förväntan! Men ska hålla koll på det där med att hon inte riktigt ville ta gångarterna till en början! Dock så tar hon alltid mina hjälper till att skifta gångarter ute när vi rider, så antagligen var det något annat som det handlade om! Imorgon ska vi iallafall ut på en sväng i skogen. Det behöver vi!:)

Haha, hittade en gammal ful bild sen i sommras när vi hoppar små hinder :P Eftersom jag inte hade några från idag!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback