Unni 14/01-12

Idag red jag ut med den nya tjejen i stallet, vi red Nina-rundan och red faktist förbi hennes mormor, så vi stannade där och blev lite fotograferade utanför hennes hus och så självklart skickade hennes mormor ut bullar till oss. Haha. Hästarna fick lite knäckebröd och socker dom, sen red vi iväg, både nöjda ryttare och nöjda hästar.
Då stannade vi vid ängen och arbetade lite. Det började blåsa något förskräckligt så det blev inte så mycket krav på Unni, ville inte att det skulle bli fel bara för att hon skulle stressa upp sig eller något tack vare vinden. Men helt sjukt vad fin hon har börjat bli i hennes höger varv nu! Det är hennes svåra och stela varv, men det märktes verkligen inte idag! Hon känndes otroligt fin. I galoppen blev det svårare. Till en början var hon otroligt fin men sen så spårade det ut lite. Men det var mesta dels mitt fel. Min arm gjorde så otroligt ont igen så kunde inte göra något annat än att avbryta. Jag travade av och sen red vi hem. Men jag red runt stallet lite och skrittade av lite extra eftersom det inte blivit någon vidare avskrittning. Sen var både jag och Unni nöjda för dagen. Och klockan var runt 2 typ. Och då lät vi hästarna stå inne faktist, och då bara för att få äta och vila. Vilket jag tror att Unni kanske behöver också! 
Men smärtade lite eftersom jag är otroligt nogrann med att hästar ska vara ute så mycket som möjligt. Men hur som helst. Tror att det är bra om hon får vara inne och vila sig lite. Imorgon blir det nya friska tag! Om jag kommer ut till stallet vill säga :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback