Unni 23/01-12

Idag red jag och Unni ennu en dag till ridhuset själva. Och idag hade jag tänkt att träna väldigt mycket på hennes svåra galopp som hon helt enkelt vägrar fatta. Jag har till och med slängt upp min tränare på henne och inte ens hon får fram galoppen. Men ibland efter hinder får jag fram den. Hur som helst så kom en tjej in med sin häst då jag hade varit där ett tag, hon knackade inte ens så Unni flög eftersom hon inte hann se att hästen kommit, inte jag heller för den delen så jag höll i princip på att ramla av, tjejen sa inte ens förlåt. Så jag blev ju lite smått irreterad. Men hon skulle hur som helst longera sin häst så halva ridhuset togs upp av henne, så istället så arbetade jag bara på volt i båda varven. Unni var riktigt fin och jag tänkte mest på min sits som också den var på topp, vi har ju spegel i ridhuset så jag kunde rätta till mig hela tiden då det behövdes. Då efter att tjejen och hästen gick iväg så kunde jag utnyttja hela ridhuset, hon var lika mjuk och fin hela tiden och bärde upp sig väldigt fint. Och en oxer på kanske 75 cm stod inne och kunde ju inte låta bli så jag styrde mot det och skulle hoppa, men Unni vägrade. Det är absolut inte likt henne! Men vi testade igen, samma sak. Hon vägrade. Vi testade ennu en gång och hon vägrade. Så då sa jag ifrån och sen kom vi igen och då hoppade hon, eller mer flög kan jag ju säga! Mycket berömm fick hon och behövde ju självklart komma en gång till på hindret tack vare att hon varit så osäker på det, ennu en gång vägrade hon så jag styrde igen och då flög hon ennu en gång. Hon hoppade ju på tok för högt för att det just var ett så litet hinder. Men kul var det! Sen fortsatte vi och började galoppera och trava av. Sen när jag satte på ländtäcket på henne och en jacka på mig för att rida hemmåt kom en liten urgullig ponny. Det är en gråskimmel som är korsning mellan shettis och arab. Ur söt! Men hur som helst så började dom hoppa för fullt. Så vi började rida hemmåt och Unni var jätte lugn och helt slut!


Nöjd häst och ryttare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback