Unni 26/01-12

Allting blev ändrade planer idag! Min syster ringde och frågade om jag ville med till stallet, såklart jag ville!
Så jag tog bussen som gick 20 minuter senare, åkte hem till henne och åt lunch och lekte lite med hundarna. Sen åkte vi ut till stallet. Väl där så måste jag ärligt säga att det såg ut som ett bomb nedslag! Haha, inte den roligaste känslan efter att inte ha varit där på två dagar. Men hur som helst så började vi fixa till hästarna, vi fixade även allting till Sandra och Sacke (http://stallullbro.blogg.se/) eftersom hon varit så snäll och hjälpt mig med Hebbe och Unni då jag varit sjukt.  När vi fixat allt det så sopade vi och stallet såg plötsligt ut som ett stall igen. Haha!

När vi hämtat in hästarna och fixat och donat med dom så red jag. En väldigt lugn runda må jag säga. Vi höll oss till mesta dels till skritt, lite trav och galopp då vi skulle över en äng.
Det är så underbart med snön också! Det kan jag verkligen inte låta bli att säga! Är så sjukt glad att den äntligen kommit! Det gör iallafall mig mycket gladare, allting blir ljusare och utrustningen håller sig ren!
Det ända hindret vi stötte på under vår tur var en bro som man måste gå över, Eller, det var inte precis någon större fara, men Unni ville till en början inte riktigt gå över men gick över då jag bad henne, hon var nästan som om hon gick på moln, hon blev helt sjukt lätt i kroppen! Haha!


Där är bron som det blev lite missförstånd vid, alltså inte någon bro som är byggd för att bilar eller liknande ska komma över egentligen, utan mest för att maskiner och människor ska komma över.
Bilden är tyvär inte så bra tagen, och det är tack vare att det var i höstas och tog den från väldigt långt avstånd. Haha, men hur som helst. De flesta hästarna tycker att det är lite smått obehagligt att gå över den bron.  Och jag har väl all respekt för det, men Unni går snällt över den då jag ber henne om det ändå, så det är inte ett så stort hinder för oss.

Ridturen idag var relativt bra trots allt. Unni gick för det mesta fint men hon var riktigt pigg! Funderar på att rida på ängen eller till ridhuset imorgon, och köra slut på henne lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback