07:00, hovslagare!

Nu är klockan 07.00, ska upp och fixa mig, gå ut och slänga till hästarna frukost, gå in och själv äta frukost och sedan ut och borsta lite på dom, hovslagaren kommer snart, han ska komma mellan 08.00 - 09.00. Så hästarna hinner äta till runt 08.00 med andra ord, skönt att inte behöva stressa omkring!

Klockan 19.00 ikväll har jag dressyrträning, ska bli så sjukt kul och är verkligen  taggad eftersom tidigare passen den här veckan har varit helt åt skogen, har tappat all glädje till att träna Unni. Hon är liksom för svår för mig för tillfället. Därför tror jag att ett pass för tränare kan rädda upp allting, det är inte ofta Unni är för svår men det kommer sådanna tillfällen också. Så tacka Gud för att jag har världens bästa tränare!

Är dock lite osäker till det här med att rida träning och ha lektion samma dag, dock tror jag inte att det är någon fara, hon kommer gå med det i hagen och vänja sig i ca. 10 timmar innan. Vissa rider ju exakt efter hovslagaren varit där. Men är väl lite för mammig som vanligt. Det är såklart det kommer gå bra!

Hebbe ska verkas ner och sedan så får jag se om jag eller min syster rider honom, jag har iallafall bestämmt att han måste gå idag. Han har stått lite för länge nu helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback