Akademisk ridkonst träning idag!

Eftersom min plast syster från Göteborg är här nu, som har ridit akademisk ridkonst med sin häst i drygt 10 år(? mer eller mindre) så ska jag få lektion av henne idag. Och jag har ju en sådan tur!! Hon vill nämligen jobba med detta tidigare, så hon tycker det är jätte roligt att ge lektioner, och jag tycker det är jätte roligt att vi har äran att få lektion av en sådan duktig och utbildad ryttare helt gratis, ni som är lite insatta i akademisk ridkonst vet ju hur dyrt det är med en lektion i vanliga fall, kan inte mäta sig med en vanlig hopp eller dressyrlektion! Det är också en orsak till att jag inte rider akademiskt idag. Första lektionen som min 'syster' gav mig så blev jag som fast, det är nästan magiskt att känna det sammarbete som bildas, och Unni gillar det! Men, eftersom man inte ska, eller får egentligen, ta lektioner av de som inte är högt utbildade så tar jag lektioner av en som är relativt högt utbildad! Haha! Sålänge jag vet att hon vet vad hon snackar om så är jag med iallafall! Haha! 
Super roligt ska det bli iallafall. Blir dock endast i skritt och trav, hagen är halkig och jag vill inte riskera något. Antar att lektionen mest kommer vara i skritt iallafall, det är inte något som vi vanligtvis gör så det kommer väl ta ett tag för att jag ska få tillbaka allting sedan förra gången. 

Ska försöka att kanske ta en lektion på torsdag morgon också innan vi flyttar? Haha, kanske kan få två lektioner innan flytten? Vore super kul! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback