Flugsprayen funkade!

Flugsprayen jag gjorde funkade, dock inte mot bromsarna, men helt och hållet mot flugor och relativt bra mot knott, men det fina med sprayen är att jag kan spraya på massor, det är ju inte någon som helst gift i det ;) Dock luktar det pyton... Men det är en annan femma ;)


Receptet:

Vatten     8 dl
Olivolja   3/4 dl
Timjan    ca. 1 näve
Vitlök       3-5 klyftor, fin hackat/pressat!
Citron     1 dl pressad
ättika       1/4 dl

Koka i 10-15 min. Efter att ha kokat det, låt det svalna och sila det sedan. När det är helt rent från kryddor m.m, häll upp det i flaska med sprutkork!


Receptet är från när jag gjorde det, så tänk på att göra om alla andra ingredienser om du ska göra den, och tänk på att vara försiktig med olivoljan eller vilken olja som helst, blir det för mycket olja så tar solen mer och hästen blir stekt i solen! Inte bra! 


Otroligt vilket lätt recept jag kom på va? Jag googlade lite efter det som flugor inte tycker om, och så rörde jag ihop det och det blev riktigt bra! Super kul!


Kommentarer
Postat av: Ewe

Ibland träffas dina hjärn celler micha Och då KAN det bli något bra !

2012-07-09 @ 21:38:36
URL: http://ejjacobsson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback