Fullt ös!

Nu har jag under tre dagar haft så mycket att göra att jag inte hunnit att uppdatera över huvudtaget. Dock så har det ju gått bra ändå ;) Nu är hästarna flyttade, och efter ett obehagligt ihop släpp så står nu Unni och Hebbe åter igen tillsammans i en egen hage. Vilket jag dock tycker är bra, dom har gjort det sedan i vintras så dom mår antagligen bäst utav det också.

Första ridpasset var förskräckligt på Unni, hon stegrade ungefär tre gånger och jag ser det som en otrolig olydnad och för mig så är det inte okej att göra så någonstans. Dock gjorde hon det p.g.a en annan häst på andra sidan som hon små brunstade imot till en början. Men röt till lite på henne första två gångerna och tredje så sa jag ifrån på skarpen. Efter det förstod hon att nej, så ska man inte göra något mer.

Andra dagen red vi ut, underbart med gamla ridvägar! Krävde inte något alls utav Unni förutom att hon skulle vara relativt lugn, men på en taggad häst och på vägar hon känner till och inte har varit ett tag på så kan man förstå att hon tyckte det var super kul!
Dagens ridpass kommer det ett eget inlägg om eget, det var fantastiskt!

Annars har det inte vart så mycket. Har bara varit hos pappa en natt ennu, annars har jag varit hemma, dock tycker jag också att det är bra, vänja bort sig till förra hemmet långsamt men säkert. Dock kom jag själv fram till att bara packa kläder för några dagar, sedan åka hem igen och sova hemma igen. Konstigt nog så har jag en förfärlig hemlängtan, trivs så bra hos mamma! Men ska bli super roligt att bo hos pappa också! Har saknat honom massor! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback