Fundering med hö...

Unni och Hebbe får ju just nu några givor med hö varje dag eftersom betet är kasst i hagen nu! Vi flyttar nästa onsdag så dom får klara sig en vecka till så som vi har nu! Men givorna tar ju slut väldigt snabbt vilket jag inte tycker om eftersom hästar ska få i sig lite hela tiden och inte ganska mycket några gånger om dagen, visst går dom och små tuggar hela tiden ute i hagen men det duger inte riktigt.

Funderar därför på om jag kanske ska sätta upp en varsit hö nät till dom i hagen några gånger om dagen? På så sätt räcker höt längre, dom kastar inte i sig maten om dom nu skulle vara hungriga eller så. Det hålls mer jämnt liksom... Dock vet jag inte vart mina hö nät är... Funderar på att kanske åka in till stan någon dag ( antagligen när vi åker för att hämta hem mer hö) och då stanna på granngården och köpa två hö nät.

Känns som att det är en väldigt bra idé, och ett bättre sätt för hästarna också att få i sig lagom mängd under en lite längre tid, samtidigt som dom även får något att knåpa och sysselsätta sig med!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback