Herbert 04/07-12

Det som jag inte trodde skulle ske har skett! Jag hann rida Hebbe!
Vi tillbringade den mesta tiden ute utanför hagen. Började med att jag skrittade runt honom runt byn, han var super lugn! Allt som han var livrädd för sist var kvar, men själv la jag bara fokus på att inte ge honom några signaler. Som om jag tillexempel skulle spänna mig och korta tyglarna skulle det bara betyda att han skulle fly och skydda sig, medan om jag nu, som jag gjorde, struntade i allt, hade långa tyglar och var lite halvt i min egna värld så var det inga problem.

När vi kom till hagen så travade jag honom och galopperade lite, tränade mycket på hörnpasseringar då han tycker att det är lite små krångligt. Även lite volter och serpentiner var inblandat! Jag red där i kanske 15 minuter, sedan red jag ut från hagen igen, vidare bort mot stora vägen och en lastbil körde i princip brevid oss, ända gången Hebbe reagerade lite grann också eftersom jag spände mig lite, och det är bara för att jag är så sjukt larvig och tycker det är lite obehagligt med lastbilar själv faktiskt.
Men sedan skrittade vi över vägen, Hebbe fattade inte riktigt alla vita sträcken som var målade på vägen och mer eller mindre hoppade över dom istället! Haha!
Väl på andra sidan är det en väldigt lång raksträcka där jag fattade galopp, vi galopperade i solnedgången, super härligt! Efter halva den vägen så bröt jag av, red över en bro och sedan vände igen och red över bron och sedan travade vi tillbaka till vägen, sedan blev det att skritta av runt byn.
Jag fick då även lite tråkigt efter ett tags skrittande och drog därför lite löv från ett träd när vi red förbi det, vilket gjorde att Hebbe helt plötsligt tvärstannar för att då ska han också ta löv! Tror ni jag skrattade eller? Jag fick ju typ skratt attack! Haha!

Lite mer konditions träning idag, Hebbe tyckte det var kul men jobbigt och jag är otroligt stolt över att han var så duktig! Han är ju trots allt bara 3 år så man blir ju imponerad utav hans starka och mysiga psyke!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback