Herbert 18/07-12



Idag red jag Hebbe i hagen. Vi började med att bara skritta fram, körde då även lite följa john bakom Sandra och Sacke som tog dom mest konstiga vägarna. Dock är det bra träning för Hebbe, det var över stock och sten i ner och uppförsbacke. Efter det var det bara att trava fram helt kravlöst och även galoppera fram. 
Sedan kom den mer intressanta biten. Vi hoppade nämligen några skutt. Ett över ett vanligt hinder på 50 cm och det andra över en stock. Han hoppade båda direkt, vilket gick bra, vi trav hoppade först. I galoppen gick det sämre, han har liksom inte någon riktig power när det gäller hoppningen. Han försökte även att vägra på stocken vid ett tillfälle, men trav hoppade det sedan och efter en hel tvekande så hoppade han det. Då bestämmde jag mig för att det fick räcka. Så då travade jag honom ett tag och arbetade honom, var noga med att han skulle trampa på ordentligt och gå frammåt. Sedan så skrittade jag ut honom helt själv. Vilket gick jätte bra. Han var lite osäker vissa stunder men lugnade ner sig på typ två sekunder!

Super duktig Hebbe idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback