Så varmt!

Det är så sjukt tråkigt när det är så här varmt... Iallafall när man vill hålla på med hästarna. Det är på tok för varmt för att rida, vill man borsta på dom så måste man hitta en skuggig plats, vilket är svårt här. ( Vi har inte något stall här ) Och det är så himla mycket flugor!

Har iallafall idag myst lite med hästarna, sprayat in dom med flugspray, smörjt in Hebbes rosa mule med solskyddsfaktor 30, dränkt några kilo hö i vatten och givit dom på en plats i hagen som det nästan alltid är skugga på. Så det går väl ingen nöd på dom iallafall. Noga som alltid så vill jag att dom ska få i sig mycket vatten! Och nu senaste dagarna har dom druckit som flodhästar! Mycket bra! 
Jag är nästan pedantisk när det gäller att se hur mycket dom dricker, antagligen därför jag var så nojig i stallet dom står i eftersom dom har vatten koppar där. Fullkommligt hatar det! Jag är alldeles för nogrann med att se hur mycket dom dricker, och jag är även den som går och fyller upp vattenkopparna, känner tusen gånger på dom så att dom verkligen funkar m.m. 
Men bättre det än att inte märka om något är fel! :)

Ikväll blir det att rida Hebbe iallafall. Ska inte rida så hårt, bara lite unghästridning och sedan så får det räcka för hans del! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback