Unni 05/07-12

Blev en lugn ridtur idag, dock ansträngande tack vare värmen!

Jag hade hennes damasker på benen och sedan boots bak som hon för övrigt har i hagen nu också!
Började med att skritta ut henne runt byn för att känna att hon var okej med att ridas utan skor, hon var helt som vanligt kan jag väl säga helt enkelt!

Väl i hagen fortsatte jag arbeta henne i skritt, vi tränade på omställningar, vi fortsatte lite grann i trav och gjorde samma övningar, allt från åttor, serpentiner och sningelisnorkel vägar helt enkelt. 
Hon var inte riktigt ärligt fram för skänkeln, det ända jag kunde lägga märke till. Men för övrigt var hon duktig!

Vi höll oss till skritt och trav, ingen galopp alls eftersom hon stått några dagar. Imorgon blir det lite inslag utav galopp också och även några minuters längre pass.


Kanske ska hjärtebuset få fortsätta gå utan skor bak? Dom får ju trots allt mycket bättre stötdämpning. Men får väl tänka vidare på det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback