Unni 06/07-12

Idag gjorde jag helt fel... Krävde lite för mycket utav Unni som inte är helt igång ordentligt just nu. 

Började med att använda mig utav dressyrspö som jag inte gjort på jag vet inte hur länge, men tränade på öppnor och slutor, mest i skritt och lite i trav, länge sedan sist! Det såg inte så bra ut men hjälpte henne att korigera hennes bakdel så relativt bra var det väl trots allt!

När jag skulle börja med hennes galopp så började jag i lätta vänster, gick bra, gjorde sedan ett byte över  bommar till svåra. Sedan bröt jag av och fattade höger galoppen vilket gick bra. Men sedan så bröt jag av efter ett tag igen, då hon var trött och bad henne fatta den igen vilket hon inte orkade och blev irreterad på mig, vilket gjorde att jag blev lite irreterad på att hon blev irreterad. Efter ett tags kämpande så vaknade min hjärna till liv och jag förstod hur trött hon var! Bröt då av till skritt och började små leka lite med henne genom att släppa tyglarna och göra de övningar vi gör i repgrimma, endast vikter m.m. Så jag gjorde massor av volter m.m endast med vikter som vi tränat mycket på innan. När hon vilat lite provade vi igen och hon tog galoppen direkt! Så att det inte gick bra först var helt och hållet mitt fel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback