Unni 07/07-12 Longering!

Jag var alldeles för trött för att rida och ville därför inte sitta på Unnis rygg och kanske eventuellt synka henne bara. Så istället, klockan halv nio på kvällen så kom jag på att jag skulle longera henne!

Tog in henne och bara myste och borstade henne ett tag, drog sedan på henne longeringssettet och gick ut en promenad runt byn för framskrittning. Väl i hagen så spände jag in henne så löst som möjligt, hon hittade dock nästan direkt formen och bar uppsig ordentligt. Travade henne i båda varven, spände sedan in henne ytterligare. Hon var super fin och tänkte att jag skulle prova något nytt så la ut fyra bommar som hon fick trava över också, vilket inte var några problem!

Något jag tyckte var fantastiskt var att hon tog svåra galoppen i en väldigt fin och lätt fattning och höll den väldigt lugnt och bar upp sig fint! Det är verkligen roligt med tanke på att hon innan inte orkat det, så det tyder på hur mycket mer hon orkar och har musklat till sig lite! Super roligt!

I slutet så spände jag in henne löst igen men så hon skulle gå i en låg form, hon gick super fint och sträckte på sig samtidigt som hon höjde upp ryggen ordentligt. En perfekt av travning och avskrittning, gör nämligen så i ridning också, länger och låter henne gå lägre då jag travar av.

Är super nöjd över henne idag och hade inte förväntat mig sådan otrolig respons på longeringen eftersom det var ganska länge sedan sist!

Något av det bästa var nog att tack vare backen så blev det lite jobbigare för henne och hon tränade båda sidorna hela tiden istället bara för en i taget. Super bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback