Unni 09/07-12 Träning

I be right back, ska bara gå och gräva min egen grav...

Idag så kan jag tala om att min envishet gick i taket... Det blev lite halvt ploj ridning för Unni idag, behövde inte kräva så mycket utan jag fick kräva utav mig själv eftersom träningen blev världens ballans och fys träning istället. Det idiotiskaste någonsin var ju att sitta ett steg och stå två. Och då är inte övningen idiotisk, utan genialisk, men jag var så idiotisk att jag inte klarade av det. Känndes som jag kämpade i 30 minuter med att bara lyckas, gjorde något steg hit och dit, men efter att jag klarade en halv långsida... Ungefär... Så började vi med nästa övning, och gissa om jag kommer träna på det där? Sjukt jobbigt och jag sög på det rent ut sagt, jag accepterar inte ens det från mig själv, så jag ska bli grym! ;)
Sedan gjorde vi ju lite mer sådanna grejer som jag just nu bara vill glömma eftersom min kropp gör så ont att jag inte vill resa mig från stolen...

När vi sedan började träna lite dressyr igen så tänkte jag att, varför inte plåga mig själv lite till? Så då rök stiglädrerna helt och hållet från sadeln så jag red utan. Vi gjorde dressyrryttartest M:2. Det är inte så svårt trots allt, jag vet att vi kan klara det bra, dock kunde jag inte bevisa det idag, försökte inte ens med min värkande stackars kropp, blev slarv på alla öppnor... och slutor... och även skänkelvikningar som vi tränade på. Men håller man på att dö så gör man. Ska träna mer själv iallafall och sedan visa upp vad vi går för nästa lektion, och även dom där j*vla ballans övningarna! Ska t.ex öva varje dag nu på att sitta ett och stå två kan ju jag meddela! Så nästa gång vi tränar då ska hon få se hur sjukt grym jag är på den där dumma övningen som jag inte klarade! 

Något som jag kan dra slutsats på dagens träning, något som jag måste tänka på och träna mer på! Det är att inte glömma bort att andas! Jag glömmer bort det hela tiden, såfort tränaren nämnde det eller jag kom på det så blev jag mjukare och sträckte mer på mig och jag märkte skillnad på Unni bara på några få steg senare då jag tänkte på andningen. Så mycket att tänka på nu...
Men nu tänker jag träna dag som natt på den där löjliga övningen -.- Haha! Arg och envis Micha som ska klara övningen galant nästa träning!



Var roligt med lite annorlunda träning... Trots smärtan i min kropp! Haha!

Kommentarer
Postat av: sanna

DU var asduktig som kämpade på!! Balans och koncentration är A och O i ridningen. Så...träna, träna, träna och ANDAS!!! :)

2012-07-10 @ 08:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback